..:: Top Story ::..

..:: Top Story ::..
© campion.gr

Η ΦΙΦΑ δεν βρίσκει χορηγούς για το Μουντιάλ 2018!

Με 16 μήνες να απομένουν για το επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στη Ρωσία, οι σπόνσορες δείχνουν να μη βιάζονται να συνδέσουν το όνομά τους με τη διοργάνωση.
Από την ολοκλήρωση του Μουντιάλ της Βραζιλίας μέχρι σήμερα, η διοργανώτρια αρχή ΦΙΦΑ έχει αποσπάσει την υπογραφή μόλις ενός νέου σπόνσορα από το πάνω ράφι, του κινέζικου κολοσσού Wanda Group. Ενώ μόνο η Alfa Bank με έδρα τη Μόσχα έχει συμφωνήσει να δηλωθεί ως περιφερειακός υποστηρικτής, που είναι πλέον η φθηνότερη μορφή χορηγίας.
Στο ίδιο στάδιο προετοιμασίας του Μουντιάλ του 2014 στη Βραζιλία, σχεδόν όλες οι συμφωνίες είχαν ολοκληρωθεί, με την πλειοψηφία τους να έχει επιβεβαιωθεί τρία χρόνια πριν από την σέντρα της διοργάνωσης. Οι λόγοι που οι μεγάλες εταιρείες διστάζουν τώρα να υπογράψουν, πιθανότατα έχουν να κάνουν με τα 150 εκατ. δολάρια που κοστίζει η ακριβότερη χορηγία και με τον απόηχο του μεγάλου σκανδάλου διαφθοράς στη ΦΙΦΑ από το 2015.
Η έρευνα που διενήργησε στο εσωτερικό του οργανισμού η αμερικανική νομική εταιρεία Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan LLP ολοκληρώθηκε και η αναφορά θα παραδοθεί στη ΦΙΦΑ μέσα στον Μάρτιο. Και αυτό τρεις μήνες πριν την έναρξη του Κυπέλλου Συνομοσπονδιών στη Ρωσία, μια διοργάνωση-πρόβα του Μουντιάλ που θα γίνει έναν χρόνο μετά.
Αυτή τη στιγμή η ΦΙΦΑ, που έχει προς διάθεση τρεις κατηγορίες χορηγίας, έχει συγκεντρώσει μόλις εννέα εταιρείες στο ρόστερ της. Τη Wanda Group, τη Gazprom που έγινε συνέταιρος της ΦΙΦΑ το 2013, την Alfa Bank που υπέγραψε πέρυσι για την τρίτη και φθηνότερη κατηγορία χορηγίας, και τις «παλιές» Adidas, Coca-Cola, Hyundai – KIA Μotors, Visa, Budweiser και McDonalds. Οι δύο τελευταίες δεν είναι συνέταιροι αλλά σπόνσορες, δηλαδή εμπίπτουν στη δεύτερη κατηγορία χορηγίας.
Ποιος ήταν ο στόχος της ΦΙΦΑ για το Μουντιάλ του 2018; Δεκατέσσερις εταιρείες στις δύο πρώτες κατηγορίες και 20 στην τελευταία. Αριθμοί που αυτή τη στιγμή φαντάζουν υπερβολικά αισιόδοξοι. Τα έσοδα από τις χορηγίες, σύμφωνα με στοιχεία της ΦΙΦΑ, ήταν 404 εκατ. δολάρια το 2013, ενώ το 2015 είχαν μειωθεί στα 246 εκατ. δολάρια.
Όσο για το μέλλον, δεν προβλέπεται καλύτερο. Ο πρόεδρος της ΦΙΦΑ Τζιάνι Ινφαντίνο έπεισε τα μέλη της να ψηφίσουν τη διεύρυνση του Παγκοσμίου Κυπέλλου και τη διεξαγωγή του με 48 ομάδες αντί για 32 από το 2026 και μετά. Η ΦΙΦΑ επιχειρεί να ικανοποιήσει φιλάθλους και τηλεοπτικούς σταθμούς σε «μεγάλες αγορές» με παιχνίδια που διεξάγονται στην prime time κάθε χώρας και όχι μόνο της διοργανώτριας χώρας και γι’ αυτό αυξάνει τόσο τις συμμετέχουσες ομάδες όσο και τους γύρους και τα παιχνίδια της διοργάνωσης, που πλέον θα φτάνουν τα 80.
Ο στόχος, φυσικά, είναι τα περισσότερα έσοδα. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, μπορεί να είναι ακριβώς το αντίθετο. Μια τέτοια διεύρυνση ρίχνει αισθητά την ποιότητα του συναγωνισμού και, κατά προέκταση, την τηλεοπτική αξία των προκριματικών αγώνων σύμφωνα με αναλυτές του χώρου.
ΠΗΓΗ: gazzetta.gr